divendres, 1 de març del 2013

Prémer el botó de "Pausa"

Segueixo llegint, recreant-me i citant aquí fragments del llibre sobre la lentitud "Del buen uso de la lentitud"( Pierre Sansot, editorial Tusquets) que tinc a la tauleta de nit ben acompanyat d'altres llibres, lectures combinades segons el moment i la capacitat neuronal del mateix...

"Pienso que vivir constituye, en lo que a mí respecta, una oportunidad que no me será concedida una segunda vez: una oportunidad no porque la vida nos haga regalos y porque en una balanza ideal la suma de los placeres sea superior a la de las penas, sino porque valoro a cada momento la suerte que tengo de estar vivo, de acceder cada mañana a la luz y cada noche a las sombras, de que las cosas no hayan perdido su brillo inicial y perciba enseguida el principio de una sonrisa, el principio de una contrariedad en un rostro; en una palabra, de que el mundo me hable.

La vida misma como ondulación, como despliegue, la vida en pequeñas gotas más que como un tornado o un río impetuosos. Una luz más que una fuerza."

Al meu entendre l'autor fa un cant a la vida acceptant que és agredolça, sense mitificar-la, veu que és com és, però que en qualsevol cas ens és donada i cal treure el pilot automàtic que portem i que ens arrossega, i apretar el botó de pausa i de pas a pas, frenar, enlentir i notar sabors, matisos, remors. De nou la crida de la lentitud per a una persona inquieta i impulsiva i ben immersa en la precipitació de la nostra cultura. Per sort, trec el cap de tant en tant i m'aturo a respirar, a vagar, a mirar de retrobar-me.

2 comentaris:

xelofont ha dit...

hola , vaig enviar un "cacho" comentari que crec que no va arribar a bon port!!...per tant sempre he sigut de que tot surt al moment que toca, però igual et volia comentar que l'autor dibuixa els racons i les aturades que ens podem perdre i tu ho rubriques, com sempre, amb exactitut coronària!!...si, la pausa crec que és el justificant més evident que ens mostrarà més endavant si hem viscut una vida o tan sols hem passat per aquí...m'encanta llegir te!! una abraçada!!

Ju ha dit...

No, no vaig rebre el comentari que em dius, llàstima però aquest és igualment ben rebut, xelofont!! igual de plaer llegir-te per a mi.
Petons!