dijous, 13 de maig del 2010

El vincle, l'afecte ,els angelets,...


Pintura d'Auguste Macke, expressionista alemany (1887-1914)

Una cosa que vaig aprendre és que les persones essencials, "els angelets" que un bon dia vam tenir la sort de trobar i mantenir en el nostre camí, es manifesten i donen cada una en el seu llenguatge propi, que pot ser ( o no) molt diferent al que nosaltres tenim. És bo llegir entre lìnies per adonar-nos de que un altre ens estima i ens cuida. Quan no ho feia em perdia detalls que parlen tendrament. Ara ja quasi mai em sento sola, i quan em passa és perquè m'oblido momentàniament dels molts regals que la vida i els soletes del volt m'ofereixen.

Gràcies a totes i tots els angelets que sé que m'acompanyeu!! Sé qui sou perquè en els moments difícils m'heu ajudat, cadascú al seu pas.

PEr acabar unes cites per pensar sobre el vincle i l'afecte, d'un llibre interessant:

" Per construir un vincle afectiu cal que siguem presents en la vida de l'altra persona, fa falta presència i temps compartit, estabilitat."

"Quan ens vinculem a una persona, passem a formar part del relat de la seva vida per sempre. Per a bé o per a mal, adquirim un privilegi i una responsabilitat sobre ella, ja sigui adulta o infant."

"Interactuar amb una persona i vincular-nos-hi són coses diferents. Per vincular-nos amb algú, hi ha d'haver implicació afectiva."

Són cites del llibre "Eduquem l'afecte", de Pepa Horno Gocoechea.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Un cinc per la Pepa Horno,aquest nom em fa pensar amb una marca de pa industrial i un deu per a tu, angeleta estimada per tots...Bon cap de setmana!!!

anna ha dit...

Bonica entrada. M has fet pensar al citar aquest llibre d'un que no fa gaire em van recomar i la veritat que es com magic. Es diu: Me doy permiso para.... L'autor es Joaquin Argente.

Si aconsegueixes lleguir.te'l espero que t'agradi tant com a mi.

Perque els petits plaers son aquells que em permeten se una mika mes feliços cada dia !!

Ju ha dit...

Hola "anònima" ,que imagino bé qui ets a jutjar per les hores, una de les meves angeletes que a més té el do de la "vidència"!Un petó molt gran,

Anna, prenc nota del llibre per llegir-lo quan tingui TEMPS!! Els petits plaers són per mi, ara, el més gran.Una abraçada!!